Zoeken in deze blog

dinsdag 27 februari 2018

Een nieuwe schepping.

Na Pasen 2016 , is mijn kijk op dingen enorm veranderd, prioriteiten veranderde. God gaf  me een verlangen om Hem op de absolute nummer 1 plaats te zetten in mijn leven.
Zonder Hem zou ik absoluut niet meer kunnen leven.
Een hele tijd leken de gewone dagelijkse dingen van het leven zo "onbelangrijk" daar heb ik echt weer een nieuwe balans in moeten vinden.
Ik heb al eerder verteld dat er een enorme "honger" naar Gods woord ontstond.
Hij die zoveel voor mij had gedaan, Hem wilde ik beter leren kennen.

Ik ging veel meer lezen in de Bijbel en boeken gerelateerd aan de Bijbel en het leven als christen (als je op het woord boeken klikt kom je op een pagina waar ik die boeken heb vermeld)
Ook bekeek ik studies op Family7 en zocht ook op YouTube naar filmpjes waar ik van kon leren.

Ik zoog alles in als een spons.

Zo vond ik een serie met de titel geest, ziel en lichaam van Andrew Wommack, het was een lange serie maar ik wilde mijn tijd er heel graag in stoppen want ik wilde leren, indrinken, groeien.

Deze man legde het voor mij zo duidelijk uit dat ik dit principe voor het eerst echt begreep. 
We zijn een geest, 
We hebben een ziel 
En wonen in een lichaam.
Onze ziel is onze "verbinding" tussen onze geest en ons lichaam. 


De keuze is aan ons waar onze ziel zich het meeste mee zal verbinden.
Kiezen we voor ons lichaam dan zullen onze zintuigen (horen, zien, ruiken, proeven, voelen) heel veel invloed op ons hebben. 
Maar als wij ervoor kiezen om ons meer met onze geest te verbinden dan zal die meer invloed op ons hebben.

Ik geloof wat de Bijbel zegt dat God met Zijn Geest in de mens komt wonen die zich voor Hem open stelt, dat Hij die mens zal leiden als die mens dat wil.
En ik wil dat heel erg graag !
Dan zal ik zelf heel bewust moeten kiezen waar ik mijn ziel mee verbind.

2 Korintiers 5:17 zegt "Want ieder mens die één geworden is met Christus, is door God helemaal nieuw gemaakt. De oude mens is verdwenen. Er is een hele nieuwe mens ontstaan."

Maak ik nu nooit geen fouten meer ?  

Helaas meer dan me lief is moet ik eerlijk toegeven, maar ik zit in een leerproces, en dat proces zal de rest van mijn leven doorgaan, waarin ik steeds meer van Hem mag leren en daardoor meer zal leren leven zoals Hij het bedoelt heeft. 

Ik kies ervoor mijn ogen op Hem gericht te houden, en soms voelt dat soms als een wanhopige poging omdat ik mezelf regelmatig zo verschrikkelijk tegen val.
Maar de Bijbel zegt dat er in Hem geen veroordeling is, Romeinen 8:1 zegt "Dus wie in Christus Jezus zijn, worden niet meer veroordeeld"
Maar dit weten en mijn gevoel liggen regelmatig zo verschrikkelijk ver uit elkaar, toch wil ik me aan deze waarheid vast houden. 

Ik BEN een nieuwe schepping, en ben ONDERWEG.
Ik vind het een hele boeiende reis moet ik zeggen.


ONDERWEG naar Hem en met Hem.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...